آرشیو دی ماه 1400

صفر تا صد آموزش زبان انگليسي توسط سايت زبان رمزي

تکنیک تزریق 2: تجویز دارو از طریق زیر جلدی

 قسمت 2 از این مجموعه دو قسمتی در مورد تکنیک های تزریق، پایه شواهد و آموزش تزریق زیر جلدی را شرح می دهد. به آرامی در یک دوره زمانی به کارگیری تکنیک صحیح تزریق و انتخاب محل درست خطر عوارض را به کمینه می رساند. این دومین نوشتار از مجموعه دو قسمتی در مورد تکنیک های تزریق است. تقدیر 1 راه عضلانی را پوشش می دهد. نقل قول: Shepherd E (2018) تکنیک تزریق 2: تجویز دارو از طریق گذرگاه زیر جلدی. زمان پرستاری [آنلاین]؛ 114: 9، 55-57. نویسنده: آیلین شپرد ویرایشگر بالینی در Nursing Times است. این نوشتار به چهره دوسوکور باره مرور همتایان پیمان گرفته است برای خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید یا یک PDF پسندیده برای چاپ را از اینجا دانلود کنید (اگر PDF به طور کامل دانلود نشد، لطفاً با به کارگیری مرورگر دیگری دوباره کوشش کنید) تقدیر 1 این مجموعه را در اینجا بخوانید این مقاله به‌روزرسانی شد 12 نوامبر 2021. پیشگفتار داروهایی که از طریق ذیل جلدی تجویز می شوند در بافت پایین جلدی رسوب می کنند (شکل 1). حجم های کوچک (تا 2 میلی لیتر) از داروهای غیر جنباننده و محلول در آب را می طاقت با تزریق پایین جلدی تجویز کرد (Dougherty and Lister, 2015).
برخلاف عضله، بافت زیر جلدی منبع خون غنی ندارد، و بنابراین جذب داروهایی که از راه آن گذرگاه منتقل می‌شوند، کندتر از مسیر درون عضلانی است (بخش 1 را ببینید) (Dougherty and Lister, 2015). این سرعت کمتر جذب زمانی مفید است که جذب مداوم دارو مورد بیچارگی باشد. به عنوان مثال، با انسولین یا هپارین (هانتر، 2008). عوامل مؤثر بر جریان خون در پوست، از دسته ورزش و دگرگونی ها دمای محیط، می توانند بر جذب دارو تأثیر بگذارند. گذرگاه ذیل جلدی ممکن است در بیماران مبتلا به شرایطی که منجر به پریشانی در جریان خون می شود، همانند شوک گردش خون، غیر قابل اعتماد باشد (Dougherty and Lister, 2015). بیشتر پیشنهاد می شود که گذرگاه ذیل جلدی کمابیش بدون درد است (Zijlstra et al, 2018؛ Srivastava and Robson, 2012) اما شواهدی که این ادعا را تأیید می کند ضعیف است و تحقیقات بیشتری باره نیاز است. یک رسیدگی کاکرین در سنه 2017 به مدت موعد درد و کبودی بعد از تزریق زیر جلدی هپارین پرداخت و گزارش عدل که تزریق آهسته - 30 ثانیه طول می کشد الی تزریق - ممکن است درد را کاهش دهد ولی تفاوتی در کبودی در سنجش با تزریق تند هستی ندارد (محمدی، 2017). . محققان خاطرنشان کردند که شواهد از کیفیت پایینی برخوردار بودند. عوارض مرتبط با تزریق زیر جلدی شامل آبسه است و در بیمارانی که نیاز به تزریق مکرر دارند، خطر لیپوهایپرتروفی وجود دارد. این با تجمع چربی در ذیل پوست مشخص می شود. لیپوهیپرتروفی زمانی رخ می دهد که چندین تزریق به طور مکرر در یک منطقه از پوست اتمام شود. این می تواند دردناک و ناخوشایند باشد و بر جذب دارو تأثیر بگذارد، اما می نا با چرخش محل های تزریق متعلق به بازداری کرد (دان و کرکلند، 2012). آماده سازی گزینش محل محل های توصیه شده برای تزریق ذیل جلدی دربرگیرنده جنبه های جانبی بالای بازو و ران و منطقه ناف شکم است (Ogston-Tuck, 2014; Hunter, 2008). از پشت و کمر نیز می تاب کاربرد کرد (شکل 2).

محل های تزریق باید: تمیز باشند. عاری از عفونت، پسمان ها پوستی، اسکار، خال های مادرزادی، برجستگی های استخوانی و عضلات زیرین بزرگ، رگ های خونی یا اعصاب (دوگرتی و لیستر، 2015). از آنجایی که میزان چربی زیر جلدی بین بیماران متفاوت است، ارزیابی فردی بیمار قبل از سپریدن عمل حیاتی است. مهم است که از تزریق ناخواسته دارو به ماهیچه پرهیز شود، زیرا تزریق عضلانی می تواند بر جذب دارو تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، تجویز ناخواسته انسولین در عضله می تواند منجر به جذب سریع انسولین و منجر به هیپوگلیسمی شود (دان و کرکلند، 2012). تکنیک لیفت چین خوردگی پوست (نیشگون گرفتن یا جمع کردن پوست) را می طاقت برای برداشتن لایه زیرین پوست از عضله تحتانی کاربرد کرد (داون و کرکلند، 2012) (شکل 3). این طریق خطر تزریق عضلانی سهوی را در صورت اتمام درست کاهش می دهد. با این حال، آزاد کردن سریع پوست قبل از تکمیل تزریق یا بلند کردن باطل آن می تواند این خطر را افزایش دهد (دان و کرکلند، 2012).
سوزن سوزن های ایمنی باید برای تزریق پایین جلدی کاربرد شود لغایت خطر آفت ناشی از سوزن را تفریق دهد (Health and Safety Executive، 2013). برخی از داروها مانند هپارین در یک سرنگ از قبل بارگذاری شده عرضه می شوند و بیمارانی که انسولین تجویز می کنند ممکن است از دستگاه های تحویل انسولین بهره‌گیری کنند. اندازه سوزن با گیج (قطر سوزن) اندازه گیری می شود - 25G معمولاً برای تزریق پایین جلدی بهره‌گیری می شود (Dougherty and Lister, 2015; Public Health England, 2013). اندازه سوزن به ویسکوزیته مایع تزریق شده بستگی دارد (Dougherty and Lister, 2015). سوزن ها باید به اندازه کافی بلند باشند تا دارو به بافت زیر جلدی تزریق شود. درازا آنها 4-8 میلی متر است. دوگرتی و لیستر (2015) توصیه می کنند که طول سوزن باره بیچارگی را می تاب با خفقان دادن s تخمین زد.
۰ ۰

فيلم آخرين نگاه ها Last Looks

در فيلم آخرين نگاه‌ها Last Looks 2021 خواهيد ديد چارلي والدو (با بازي چارلي هونام) كه زماني كارآگاه ارشد لس‌آنجلس بود، اكنون با نقل مكان به يك جاي دور افتاده، به دنبال آرامش است. اما زندگي آرام او زماني به پايان مي‌رسد كه بازپرس خصوصي، لورنا (با بازي مورنا باكارين)، از او براي تحقيق درباره پرونده يك قتل، درخواست كمك مي‌كند. آلستر پينچ (با بازي مل گيبسون) يك بازيگر تلويزيوني مي‌باشد كه به قتل همسرش مونيكا در حالت مستي متهم شده است. اما آلستر چيزي را به خاطر نمي‌آورد و…
درباره فيلم آخرين نگاه ها Last Looks : محصول كشور آمريكا و در ژانر اكشن ، جنايي مي‌باشد و به كارگرداني Tim ******kby در سال null ساخته شده است. در فيلم آخرين نگاه ها بازيگراني چون Charlie Hunnam، Lucy Fry، Mel Gibson، و... به ايفاي نقش پرداخته اند.

آيا طراح داخلي لوازم خريد مي كند؟

اينكه طراح داخلي لوازم شما را خريداري مي كند يا خير، بستگي به شما دارد. مي توانيد از طراح خود بخواهيد كه براي هر قطعه چند گزينه خاص ارائه دهد و در صورت تمايل مي توانيد آنها را به تنهايي خريداري كنيد. اين به شما اين امكان را مي دهد كه انتخاب نهايي را انجام دهيد و هرطور كه مي خواهيد خريد كنيد. گزينه ديگر اين است كه به طراح داخلي اجازه دهيد لوازم را از فروشندگاني كه با آنها كار مي كند خريداري كند. اغلب طراحان داخلي روابط خاصي با فروشندگان خاص دارند و مي توانند از تخفيفي براي شما استفاده كنند كه در غير اين صورت در دسترس شما نخواهد بود. شما بودجه را تعيين مي كنيد و طراح شما قطعات متناسب با محدوده شما را پيدا مي كند. اين گزينه مي تواند در وقت شما بسيار صرفه جويي كند و به طراح داخلي شما اين فرصت را بدهد كه قطعات سفارشي متناسب با فضاي شما را سفارش دهد.

اگر به دنبال استخدام يك طراح داخلي هستيد، مهم است بدانيد كه هزينه ها قطعاً مي تواند افزايش يابد. گفته مي شود، همكاري با يك طراح براي ايجاد فضاي رويايي شما در دراز مدت باعث صرفه جويي در هزينه شما مي شود و اطمينان حاصل مي كند كه هر مبلمان خريداري شده براي خانه شما مناسب مي باشد.

تاچ ال سي دي HTC Desire Eye

ال سي دي HTC Desire Eye از صفحه نمايش 5.2 اينچ تشكيل شده، كه با رزولوشن 1920*1080 پيكسل، تراكم پيكسلي 424 پيكسل بر اينچ را ارائه مي دهد.

با استفاده از نمايشگر بزرگتر جزئيات بيشتر قابل مشاهده هستند و همچنين خواندن متون نيز بسيار ساده تر خواهد بود.

خوشبختانه HTC تكنولوژي IPS LCD ( لمسي خازني ) با كيفيت HD را براي گوشي Desire Eye مورد استفاده قرار داده است.

وجود پنل LCD IPS در LCD HTC Desire Eye موجب افزايش زاويه ديد گوشي شده تا هنگام مشاهده نمايشگر از زاويه هاي مختلف با مشكل مواجه نشويد.

گوشي HTC Desire Eye در مقايسه با هم رده‌هاي خود، از كيفيت بالايي در زمينه ال سي دي برخوردار است.

تراكم پيكسلي بسيار عالي LCD اچ تي سي Desire Eye باعث شده است تا متن ها در اين صفحه نمايش بسيار خوانا باشند.

LCD اچ تي سي Desire Eye قابليت نمايش 16 ميليون رنگ را داشته و ميتواند چندين لمس همزمان را دريافت نمايد.

ويژگي هاي ديگر Desire Eye

روشنايي حداكثري ال سي دي HTC Desire Eye عالي است و باعث ميشود در زير تابش مسقيم آفتاب بتوانيد به راحتي از گوشي خود استفاده كنيد.

حداقل روشنايي صفحه‌نمايش هم، بسيار كم است تا مطالعه با گوشي در هنگام خواب و محيط تاريك باعث اذيت چشمانتان نشود.

در كل محدوده روشنايي نور صفحه بسيار عالي است.

براي محافظت ال سي دي HTC Desire Eye در برابر ضربه، از گوريلا گلس 3 استفاده شده است.

گوريلا گلس، شيشه‌ هاي ضدخراش و ساييدگي است كه در اكثر گوشي هاي گران قيمت و ميان رده براي محافظت از نمايشگر قرار مي گيرد.

با خريد تاچ ال سي دي اصلي اچ تي سي Desire Eye هيچ تغييري در ظاهر و كيفيت صفحه نمايش خود نديده و همانند روز اولش مي شود.

كيفيت ال سي دي HTC U Play

بزرگ‌ترين نقطه قوت گوشي HTC U Play، و عامل ايجاد اختلاف مابين اين مدل و ديگر نمونه‌هاي هم‌قيمت اين رده، ال سي دي آن است.

HTC U Play داراي صفحه نمايش 5.2 اينچ است؛ و داراي رزولوشن 1080*1920 پيكسل مي باشد.

LCD HTC U Play از تراكم پيكسلي 428 پيكسل بر اينچ بهره برده و داراي كيفيت HD است و همچنين از نوع Super LCD (لمسي خازني) مي باشد.

گوشي HTC U Play داراي 16 ميليون رنگ مختلف مي باشد.

از نظر روشنايي ال سي دي HTC U Play در سطح بسيار مناسب و ايده‌آلي قرار دارد.

يك گلس ضد خش Corning Gorilla Glass روي اين صفحه نمايش وجود دارد كه از آن محافظت مي كند.

ويژگي هاي اچ تي سي U Play

زاويه ديد اين صفحه نمايش تقريبا به‌ صورت 180 درجه‌ است و بدون ايجاد تغيير در روشنايي و رنگ ميتوان از اين ال سي دي استفاده كرد.

با وجود اين ويژگي تنها نكته منفي بسيار كوچك ال سي دي HTC U Play، خاصيت آينه‌اي و بازتاب تصوير است.

اما در زير تابش مستقيم نور خورشيد؛ در حين كار كردن با اين صفحه نمايش مزاحم كاربر نمي شود.

در هر صورت از LCD اچ تي سي U Play بسيار راضي بوده ايم.

زير ال سي دي HTC از سه دكمه لمسي ،Back، Home و Menu استفاده شده فاصله مناسبي از يكديگر دارند.

(بانزديك كردن گوشي به صورت حين تماس)، دوربين دوم و يك چراغ LED نمايشگر روشن مي شوند.

با اين ويژگي هايي كه ذكر شده است؛ كمپاني HTC ارتقا مشهودي در كيفيت ال سي دي HTC U Play نسبت به ال سي دي گوشي هاي قبل داده است.

با خريد تاچ ال سي دي اصلي HTC U Play هيچ تغييري در ظاهر و كيفيت صفحه نمايش خود نديده و همانند روز اولش مي شود.

باتري تبلت هواوي Huawei MediaPad M1 – HB3080G1EBW

تبلت هواوي Huawei MediaPad M1 در سال 2014 ميلادي وارد بازار شد.

باتري هوآوي Huawei MediaPad M1 از نوع پليمر ليتيم و داراي ظرفيت 4800 ميلي آمپر است مي باشد.

لازم به ذكر است باتري تبلت هواوي Huawei MediaPad M1 به راحتي قابل تعويض نيست و براي اين كار بايد قاب پشت گوشي توسط فرد متخصص باز شود و باتري تعويض گردد.
تبلت MediaPad M1 داراي نمايشگر 8 اينچي مي باشد كه باتري با ظرفيت 7250 ميلي امپر توانايي تامين انرژي اين صفحه نمايش را دارد.

باتري‌ها منبع اصلي تامين انرژي براي گوشي‌هاي هوشمند هستند.

از آنجاييكه گوشي‌هاي مختلف ابعاد و اندازه‌هاي متفاوتي دارند، بالطبع اندازه باتري و محلي كه براي قرارگيري باتري آنها در نظر گرفته مي‌شود هم متفاوت است.

عمر باتري هميشه يكي از نگرانيهاي مهم هر گوشي موبايل است مخصوصا اگر صحفه نمايش آن بزرگ و چيپ ست پرسرعتي داشته باشد.

براي شارژ اين گوشي از شارژر با آمپر مخصوص استفاده كنيد زيرا در صورتي كه آمپر بيشتر و يا كمتر باشد موجب وارد شدن آسيب بيشتر به باتري مي شود.

شارژ به موقع باتري

اصول كلي براي شارژ نگه داشتن باتري اين است كه همواره آن را بالاي 50 درصد نگه داريد.

با شارژ به موقع باتري دستگاه خود، كاري كنيد كه درصدآن همواره بالاي 50 بماند.

هيچگاه نگذاريد باتري شما بطور 100 درصدشارژ شود.

اغلب اوقات كه كار ضروري با دستگاه خود داريم و ميخواهيم آن را به مدت طولاني استفاده كنيم؛
شارژ آن را به 100 درصد مي‌رسانيم، اينكار بسيار اشتباه است و به عمر باتري لطمه مي‌زند.

نتيجه بهترين حالت اين است كه شارژ باتري را بين 40 تا 80 درصد نگه داريد.

همچنين هيچگاه اجازه ندهيد شارژ آن از 20 درصد پايين تر بيايد زيرا عملكرد باتري به مقدار قابل توجهي


تشخيص زمان تعويض باتري

براي تشخيص خراب بودن باتري معمولا 2 راه ساده داريم :
يكي اينكه شارژ باتري به سرعت تخليه ميشود.
و ديگر اينكه تغيير حالت در شكل باتري است كه معمولا از حالت صاف خارج شده و باد مي كند.

براي مشخص بودن تغيير وضعيت كافيست در صورت پلمپ نبودن، درب پشت گوشي را باز و باتري بيرون آورده است؛
سپس روي يك سطح شيشه اي صاف آنرا بچرخانيد اگر چرخش باتري پيوسته بود، نشان از خراب بودن باتري گوشي دارد؛
اگر درب پشت گوشي پلمپ بود، با مشاهده پشت گوشي و ديدن برآمدگيش متوجه خراب شدن باتري خواهيد شد.

براي عملكرد بهتر گوشي بايد از نوع  اصلي باتري تبلت هواوي Huawei MediaPad M1 استفاده شود.

با خريد باتري اصلي از فروشگاه اينترنتي امداد موبايل از 3 ماه گارانتي تعويض باتري اصلي بهره ببريد.

باتري اصلي Apple Watch series 3

باتري اصلي اپل واچ Watch series 3 از جمله باتري هاي جدا نشدني با ظرفيت 279mAh از جنس يون ليتيم مي باشد.

اين باتري داراي طول عمر بيشتري  در مقايسه با باتري هاي پليمري است.

اين باتري درحالت استندباي 18 ساعت دوام كلي دارد.

با خريد باتري اصلي از فروشگاه اينترنتي امداد موبايل از 3 ماه گارانتي تعويض باتري اصلي بهره ببريد.

براي شارژ بهتر باتري اصلي اپل واچ Watch series 3 استفاده از شارژر اصلي پيشنهاد ميشود.

براي كسب اطلاعات و خريدبه قسمت كابل و شارژر فروشگاه اينترنتي امداد موبايل مراجعه كنيد.

خلاصه فيلم انكانتو Encanto

انيميشن انكانتو Encanto 2021 در مورد خانواده‌اي به نام مادريگالس است كه در يك شهر افسون شده در ميان كوه‌هاي كلمبيا به نام انكانتو زندگي ميكنند. در اين ميان جادوي انكانتو به هر كودك در اين شهر يك قدرت جادويي منحصر به فرد مانند قدرت شفابخشي اعطا كرده است؛ اما دختري به نام ميرابل تنها عضو خانواده مادريگالس ميباشد كه هيچ قدرتي ندارد و از اين موضوع بسيار ناراحت است؛ ولي زماني كه ميرابل متوجه ميشود جادوي انكانتو در معرض خطر قرار دارد، براي نجات شهر وارد يك ماجراجويي هيجان‌انگيز شده و…درباره فيلم انكانتو Encanto : محصول كشور آمريكا و كلمبيا و در ژانر انيميشن ، درام مي‌باشد و به كارگرداني Byron Howard در سال 2021 ساخته شده است. در انيميشن انكانتو بازيگراني چون John Leguizamo، María Cecilia Botero، Stephanie Beatriz، و... به ايفاي نقش پرداخته اند.

اهميت خدمات سوئيچ و ريموت

امروزه با پيشرفت علم و صنعت در خودرو سازي و داشتن تجربه و مهارت در هر زمينه كاري از اهميت بالايي برخوردار است. تعميرات قطعات و نيز هزينه نگهداري خودروها بسيار بالا رفته است اما بهترين و راحت ترين روش و اينكه در كوتاهترين زمان و اينكه هزينه كمتري متقبل شويم و از همه مهم تر امنيت بيشتر براي كليه افراد و نيز خودروي شما بهتر است كه از نيروي ماهر و متخصص در هر زمينه از جمله ساختن ريموت و سوئيچ درخواست كنيم و كمك بگيريم و اين كار باعث مي‌شود تا شما به نتيجه مطلوبتري برسيد زيرا نيروهايي كه در زمينه ريموت و سوئيچ تخصص دارند و همچنين از امكانات به روز برخوردار هستند، در زمينه خودروهاي لوكس و هوشمند امروزي بهتر و آسان تر مي‌توانند كار شما را به نحو احسن انجام دهند. اين نيروهاي با تجربه در هر زمينه‌اي مي‌توانند شما را راهنمايي و به شما خدمات رساني كنند و از جمله اين خدمات: ساخت سوئيچ بنز و ساخت سوئيچ بي ام و و ساخت سوئيچ هيوندا و ساخت سوئيچ كيا و ساخت سوئيچ پورشه و غيره... و نيز خدمات رساني هاي ديگر از جمله ساخت انواع سوئيچ و سوئيچ يدك و ساخت انواع ريموت و پروگرام و كددهي و و نيز تعريف ريموت با مراكز تخصصي تماس گرفته و از بهترين و با كيفيت ترين خدمات و با حضور متخصصين در محل نيز برخوردار شويد. 

 
اهميت تيغه اضطراري براي ريموتتيغه ريموت از جمله قطعاتي است كه واقعا در موارد ضروري مورد نياز است و در زماني كه باتري ريموت خودرو تمام شده است و شما به جايي دسترسي نداريد تا آن را تعويض كنيد و هم اينكه قادر به تعويض آن نيستيد با استفاده از تيغه ريموت خودرو مي‌توانيد درب خودرو را باز كنيد و اينكه نوعي تيغه ريموت است كه فقط مخصوص درب خودرو است و فقط درب خودرو را باز مي‌كند و برخي ديگر از تيغه هاي ريموت هستند كه در خودرو به جز باز كردن درب خودرو نيز مي‌توانند خودرو را روشن كنند. براي اين كار نيز بايد ريموت خودرو را در جاي مناسبي از خودرو قرار داد كه نسبت به مدل خودروها با هم تفاوت دارد. براي مثال در خودروهاي تويوتا بايد حتما ريموت را روي دكمه استارت استپ بگذاريد و نيز خودروهاي مدل كيا در جايي كه ريموت خودرو را قرار مي‌دهند را اسلوت اسمارت يا اسلوت قوب نام گذاري كرده اند.  
تراش تيغه به روش سنتي براي خودروهاي مدرن غير ممكن است و بسيار سخت و دشوار است. خودروهايي مانند: بي ام و، بنز، پورشه، مازراتي و غيره... و حالا مي‌توانيد با داشتن كي كد به دستگاه تيغه را در مدت زمان كوتاهي مثلا حدود 2 دقيقه و با دقت بسيار بالا و با ظرافت كمپاني تراش زد. در سيستم هاي امروزي توليد خودرو كه بسيار مدرن و به روز شده است را نبايد ناديده گرفت كه تنها با يك تيغه تراش كه توسط دستگاه تراش توليد و ساخته شده است و در مواقعي كه باتري ريموت خودرو شما از كار مي‌افتد و يا اينكه ريموت شما به دلايلي فعال نيست و كار نمي‌كند، شما در اين موقع مي‌توانيد با استفاده از همان تراش تيغه درب خودرو را باز كنيد. 

باتري اصلي سوني

سوني يكي از برندهاي محبوب در بين كاربران ايرانيست و اين موضوع در تمام بخش‌ها از جمله گوشي‌هاي هوشمند نيز صادق مي‌باشد.