تکنیک تزریق 2: تجویز دارو از طریق زیر جلدی

صفر تا صد آموزش زبان انگليسي توسط سايت زبان رمزي

تکنیک تزریق 2: تجویز دارو از طریق زیر جلدی

 قسمت 2 از این مجموعه دو قسمتی در مورد تکنیک های تزریق، پایه شواهد و آموزش تزریق زیر جلدی را شرح می دهد. به آرامی در یک دوره زمانی به کارگیری تکنیک صحیح تزریق و انتخاب محل درست خطر عوارض را به کمینه می رساند. این دومین نوشتار از مجموعه دو قسمتی در مورد تکنیک های تزریق است. تقدیر 1 راه عضلانی را پوشش می دهد. نقل قول: Shepherd E (2018) تکنیک تزریق 2: تجویز دارو از طریق گذرگاه زیر جلدی. زمان پرستاری [آنلاین]؛ 114: 9، 55-57. نویسنده: آیلین شپرد ویرایشگر بالینی در Nursing Times است. این نوشتار به چهره دوسوکور باره مرور همتایان پیمان گرفته است برای خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید یا یک PDF پسندیده برای چاپ را از اینجا دانلود کنید (اگر PDF به طور کامل دانلود نشد، لطفاً با به کارگیری مرورگر دیگری دوباره کوشش کنید) تقدیر 1 این مجموعه را در اینجا بخوانید این مقاله به‌روزرسانی شد 12 نوامبر 2021. پیشگفتار داروهایی که از طریق ذیل جلدی تجویز می شوند در بافت پایین جلدی رسوب می کنند (شکل 1). حجم های کوچک (تا 2 میلی لیتر) از داروهای غیر جنباننده و محلول در آب را می طاقت با تزریق پایین جلدی تجویز کرد (Dougherty and Lister, 2015).
برخلاف عضله، بافت زیر جلدی منبع خون غنی ندارد، و بنابراین جذب داروهایی که از راه آن گذرگاه منتقل می‌شوند، کندتر از مسیر درون عضلانی است (بخش 1 را ببینید) (Dougherty and Lister, 2015). این سرعت کمتر جذب زمانی مفید است که جذب مداوم دارو مورد بیچارگی باشد. به عنوان مثال، با انسولین یا هپارین (هانتر، 2008). عوامل مؤثر بر جریان خون در پوست، از دسته ورزش و دگرگونی ها دمای محیط، می توانند بر جذب دارو تأثیر بگذارند. گذرگاه ذیل جلدی ممکن است در بیماران مبتلا به شرایطی که منجر به پریشانی در جریان خون می شود، همانند شوک گردش خون، غیر قابل اعتماد باشد (Dougherty and Lister, 2015). بیشتر پیشنهاد می شود که گذرگاه ذیل جلدی کمابیش بدون درد است (Zijlstra et al, 2018؛ Srivastava and Robson, 2012) اما شواهدی که این ادعا را تأیید می کند ضعیف است و تحقیقات بیشتری باره نیاز است. یک رسیدگی کاکرین در سنه 2017 به مدت موعد درد و کبودی بعد از تزریق زیر جلدی هپارین پرداخت و گزارش عدل که تزریق آهسته - 30 ثانیه طول می کشد الی تزریق - ممکن است درد را کاهش دهد ولی تفاوتی در کبودی در سنجش با تزریق تند هستی ندارد (محمدی، 2017). . محققان خاطرنشان کردند که شواهد از کیفیت پایینی برخوردار بودند. عوارض مرتبط با تزریق زیر جلدی شامل آبسه است و در بیمارانی که نیاز به تزریق مکرر دارند، خطر لیپوهایپرتروفی وجود دارد. این با تجمع چربی در ذیل پوست مشخص می شود. لیپوهیپرتروفی زمانی رخ می دهد که چندین تزریق به طور مکرر در یک منطقه از پوست اتمام شود. این می تواند دردناک و ناخوشایند باشد و بر جذب دارو تأثیر بگذارد، اما می نا با چرخش محل های تزریق متعلق به بازداری کرد (دان و کرکلند، 2012). آماده سازی گزینش محل محل های توصیه شده برای تزریق ذیل جلدی دربرگیرنده جنبه های جانبی بالای بازو و ران و منطقه ناف شکم است (Ogston-Tuck, 2014; Hunter, 2008). از پشت و کمر نیز می تاب کاربرد کرد (شکل 2).

محل های تزریق باید: تمیز باشند. عاری از عفونت، پسمان ها پوستی، اسکار، خال های مادرزادی، برجستگی های استخوانی و عضلات زیرین بزرگ، رگ های خونی یا اعصاب (دوگرتی و لیستر، 2015). از آنجایی که میزان چربی زیر جلدی بین بیماران متفاوت است، ارزیابی فردی بیمار قبل از سپریدن عمل حیاتی است. مهم است که از تزریق ناخواسته دارو به ماهیچه پرهیز شود، زیرا تزریق عضلانی می تواند بر جذب دارو تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، تجویز ناخواسته انسولین در عضله می تواند منجر به جذب سریع انسولین و منجر به هیپوگلیسمی شود (دان و کرکلند، 2012). تکنیک لیفت چین خوردگی پوست (نیشگون گرفتن یا جمع کردن پوست) را می طاقت برای برداشتن لایه زیرین پوست از عضله تحتانی کاربرد کرد (داون و کرکلند، 2012) (شکل 3). این طریق خطر تزریق عضلانی سهوی را در صورت اتمام درست کاهش می دهد. با این حال، آزاد کردن سریع پوست قبل از تکمیل تزریق یا بلند کردن باطل آن می تواند این خطر را افزایش دهد (دان و کرکلند، 2012).
سوزن سوزن های ایمنی باید برای تزریق پایین جلدی کاربرد شود لغایت خطر آفت ناشی از سوزن را تفریق دهد (Health and Safety Executive، 2013). برخی از داروها مانند هپارین در یک سرنگ از قبل بارگذاری شده عرضه می شوند و بیمارانی که انسولین تجویز می کنند ممکن است از دستگاه های تحویل انسولین بهره‌گیری کنند. اندازه سوزن با گیج (قطر سوزن) اندازه گیری می شود - 25G معمولاً برای تزریق پایین جلدی بهره‌گیری می شود (Dougherty and Lister, 2015; Public Health England, 2013). اندازه سوزن به ویسکوزیته مایع تزریق شده بستگی دارد (Dougherty and Lister, 2015). سوزن ها باید به اندازه کافی بلند باشند تا دارو به بافت زیر جلدی تزریق شود. درازا آنها 4-8 میلی متر است. دوگرتی و لیستر (2015) توصیه می کنند که طول سوزن باره بیچارگی را می تاب با خفقان دادن s تخمین زد.
۰ ۰

علائم بزرگی پروستات

  • جریان ضعیف ادرار
  • مشکل در شروع ادرار
  • پس دادن ادرار پس از اتمام ادرار کردن توسط فرد
  • حس اینکه مثانه کامل خالی نشده است.
  • نشتی ادرار
  • افزایش دفعات ادرار و حس ناگهان و اضطراری نیاز به ادرار کردن به خصوص در شب

چه کسانی در معرض بزرگی پروستات هستند؟

1- افزایش سن خطر بزرگ شدن تدریجی پروستات را افزایش می دهد. شروع این مشکل از سن 40 سالگی است و در سن 60 سالگی به بالاترین میزان خود میرسد.

2- وراثت یکی دیگر از فاکتورهای مهم این بیماری است. در صورتی که پدر و یا برادر شما به این مشکل مبتلا باشند احتمال ابتلای شما زیاد میشود.

3- نژاد یکی دیگر از فاکتورهای مهم در بزرگی پروستات است. مردان آسیایی نسبت به سفیدپوستان و سیاه پوستان کمتر به این بیماری مبتلا میشوند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.